domingo, 31 de maio de 2009

NVIDIA GPU resurrected after 10 minutes at 425°F

URL: http://www.engadget.com/2009/05/30/nvidia-gpu-resurrected-after-10-minutes-at-425-f/



We've seen some pretty weird stuff in our years on this planet -- heck, we've revived our own drenched Sony DAP by burying it in rice for 48 hours -- but this is easily one of the most bizarre gizmo resurrections we've ever come across. As the tale goes, one valiant NVIDIA GPU owner apparently bit on a myth which suggested that a pinch of time in the oven (quite literally, might we add) would repair faulty GPUs that were throwing up oodles of vertical lines. After purchasing another GPU to replace his ailing 8800GTX, he figured he had zilch to lose and gave it a shot; lo and behold, the temporary warmth seemingly melted the solder points and healed micro-fractures that were causing the unwanted lines. We've yet to hear how his attempt at returning the new GPU went, but hey, there's always eBay. Give the read link a look if you're still in disbelief.

[Via Digg]

Filed under: ,

NVIDIA GPU resurrected after 10 minutes at 425°F originally appeared on Engadget on Sat, 30 May 2009 21:57:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

quinta-feira, 28 de maio de 2009

Google Brasil fecha acordo para trazer Street View a cidades brasileiras

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=c4fd13f4fd070b22a90a299d1de96e8f&site=idgnow&origem=idgnow/internet&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/internet/2009/05/28/google-brasil-fecha-acordo-para-trazer-street-view-a-cidades-brasileiras&title=Google%20Brasil%20fecha%20acordo%20para%20trazer%20Street%20View%20a%20cidades%20brasileiras&type=RSS


São Paulo - Google Street View chega ao Brasil em parceria com Fiat e estará disponível para São Paulo, Belo Horizonte e outras cidades, afirmam fontes.

HDMI 1.4 officially detailed: Ethernet / Audio Return channels, 3D, 4K x 2K support

URL: http://www.engadget.com/2009/05/28/hdmi-1-4-officially-detailed-ethernet-audio-return-channels/



We already heard that HDMI 1.4 was just around the bend, and now HDMI Licensing has come forward with all of the official details surrounding the specification. Unfortunately for AV enthusiasts, it seems as if we're taking two steps forward and three back, and we get this sinking feeling that HDMI 1.5 will be here before we know it. At any rate, the main additions to the format are an Ethernet channel, audio return channel, 3D over HDMI, 4K x 2K resolution support, a micro HDMI connector (around half the size of the existing HDMI Mini plug) and an automotive connection system. All fine and good, right? Sure, until you get to the part about having to choose between five different HDMI 1.4 cables, something that the suits at Monster just had to have a hand in. For a detailed look at what you'll need to study up on before buying your next HDMI cable, clinch your fists and hit the read link.

Filed under: ,

HDMI 1.4 officially detailed: Ethernet / Audio Return channels, 3D, 4K x 2K support originally appeared on Engadget on Thu, 28 May 2009 11:21:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

ATI Stream Technology Cuts Video Transcoding Time in Half

URL: http://www.dailytech.com/ATI+Stream+Technology+Cuts+Video+Transcoding+Time+in+Half/article15264.htm


Video enthusiasts and media corporations alike will be looking very closely at ATI video cards

Kingston Memory Releases Industry's First 12GB Memory Kit

URL: http://www.xbitlabs.com/news/memory/display/20090527230124_Kingston_Memory_Releases_Industry_s_First_12GB_Memory_Kit.html


Kingston Launches $1400 Memory Kit for Intel Core i7

quarta-feira, 27 de maio de 2009

[Papo Cabeça] A Pirataria Venceu

URL: http://feedproxy.google.com/~r/livrosgratis/~3/NGTlxBktPgc/


cabealhosuper [Papo Cabeça] A Pirataria Venceu

Reportagem por Bruno Garattoni extraída da Revista Superinteressante de Junho de 2009 pelo blog EbooksGrátis.

“Não se iluda com a condenação do Pirate Bay. A indústria do entretenimento percebeu que não adianta combater a troca ilegal de músicas e vídeos na internet. E já aposta numa estratégia radical: liberar tudo.”

Você já bastou alguma coisa pirata da internet? Pode confessar… você não é o único. No Brasil, 45% das pessoas com internet em casa têm o hábito de roubar músicas, filmes, softwares e programas de TV. Se você è um deles, talvez já tenha sabido da noticia: os criadores do Pirate Bay, o mais famoso site de downloads piratas, finalmente levaram a pior. Depois de passar os últimos anos desafiando a lei e fundar até um partido político, eles foiam multados em USS 3,6 milhões e condenados pela Justiça da Suécia, onde moram, a um ano de cadeia. No dia seguinte, os estúdios de Hollywood e as multinacionais da música festejaram a vitória como o inicio de uma nova era: a guerra contra a pirataria na internet, que se arrasta há quase 10 anos, finalmente começou a ser ganha. A farra dos downloads começou a acabar. Certo? Errado. Na verdade, aconteceu o contrário. A pirataria está maior e mais forte do que antes - tão mais forte que a indústria do entretenimento resolveu mudar de estratégia e abraçar uma proposta radical: quer parar de vender as músicas e liberar os downloads na internet. E existe uma avalanche de motivos para isso.

O Pirate Bay, por exemplo, não só não saiu do ar como sua audiência cresceu 10%. E a condenação, da qual os piratas estão recorrendo em liberdade, foi uma verdadeira bênção - pois colocou a pirataria no centro das discussões e deu um baita empurrão ao Partido Pirata (Piratpartiet). O partido, que em 2006 tentou e não conseguiu eleger um representante, agora é o 2a mais popular entre os jovens da Suécia e tem 5,1% das intenções de voto - o que em tese é suficiente para garantir uma vaga no Parlamento Europeu, que será escolhido no dia 7 de junho. Se eleitos, os piratas vão lutar para mudar as leis que regulam a troca de arquivos na internet. E há um consenso cada vez maior, entre juristas e autoridades de todo o mundo, de que elas realmente precisam ser revistas.

Pois, do jeito que são hoje, transformam qualquer um em criminoso - até mesmo o presidente dos EUA. Ao visitar a rainha Elizabeth 2º, em abril, Obama deu a ela um iPod carregado com 40 músicas (eram trilhas de musicais americanos, como Cabaret). Só que a legislação atual não só proíbe a copia de cds para a memória do iPod como também impede que as músicas baixadas legalmente da internet [em sites como o Apple iTunes Store] sejam redistribuídas a outras pessoas. Tecnicamente, o presente que Obama deu para a rainha é ilegal.

Absurdo, não? É por isso que, mesmo depois de processar 50 mil internautas, a indústria do entretenimento não consegue frear a pirataria. Está tentando criminalizar práticas que já se tornaram corriqueiras. “Cada vez mais a conduta normal está sendo reconhecida como ilegal, isso desmoraliza a lei, porque as pessoas se vêem como criminosas e começam a se acostumar à ideia”, diz Lawrence Lessig, professor de direito da Universidade Stanford, em seu livro Remix (ainda sem tradução em português). As autoridades já perceberam isso. E começaram a mudar de postura.

Baixado não é roubado

Na China, onde 99% da música é pirata, o governo acaba de instituir uma lei que anistia os provedores de internet - que não serão responsabilizados pelo que seus usuários baixarem ou deixarem de baixar. A União Européia rejeitou um projeto para cortar a internet de quem faz downloads ilegais. Autoridades alemãs decidiram que só vão julgar, em eventuais processos, quem tiver baixado mais de 3 mil músicas ou 200 filmes (o resto será ignorado). A Associação Brasileira de Direito Autoral já afirmou que não vai perseguir judicialmente os fãs de download. E nos EUA, a Justiça abriu um precedente histórico: derrubou o principal argumento de estúdios e gravadoras e reconheceu que um download ilegal não eqüivale a uma venda perdida (pois quem está baixando um filme ou música de graça não iria, necessariamente, aceitar pagar por aquele produto).

Isso significa que, para a Justiça, roubar um arquivo digital não é mesma coisa que roubar um objeto físico, como uma laranja ou um carro. É um delito menor. Péssima noticia para a indústria do entretenimento, que sentiu o baque - e bem antes que as fábricas de automóveis tivessem de ser socorridas pelo governo dos EUA Já tínha ido pedir uma ajudinha a ele.

No fim de 2008, com a pirataria dizimando o setor (que já é 30% menor do que na década passada), a multinacional Warner criou um plano de salvação: legalizar a pirataria. Todo mundo poderia baixar e compartilhar o que quisesse, da maneira que bem entendesse. Em compensação, seria criado um imposto sobre os downloads. Cada usuário de conexão de banda larga seria obrigado a pagar USS 5 mensais. Parece um bom negócio para você? Para as gravadoras, seria bom até demais: daria uma arrecadação, só nos EUA, de USS 20 bilhões por ano - o dobro do que a indústria da música fatura hoje, o valor foi considerado alto, a crise chegou e a ideia não foi adiante.

Até que o Google resolveu pagar a conta. Ele fez acordos com as gravadoras e vai lançar um serviço em que será possível baixar, de graça e sem restrição, um acervo com 1,1 milhão de músicas, tudo custeado pelo Google, cujo objetivo é ganhar audiência e vender publicidade com isso - uma pesquisa revelou que na China, país onde o serviço vai estrear (e um dos poucos onde o Google não é líder), 84% das pessoas buscam sites de mp3 pirata. Se o próprio Google fornecer as músicas, vai virar o preferido dos chineses. Agora nós oferecemos um serviço integrado, com todas as peças“, afirma Kai-Fu Lee, diretor do site na China.

O Google não tem planos, ao menos por enquanto, de estender a boca-Livre a outros países. Mas outras empresas já abraçaram a idéia. Cansados de lutar contra os do downloads ilegais, vários canais de TV por assinatura cormeçaram a exibir sua programação de graça na internet. E, ao comprar um modelo de celular da Nokia, você ganha o direito de baixar quantas músicas quiser - de um acervo com 3,6 milhões de faixas mantido pela empresa, que subsidia tudo pagando uma taxa de R$ 135 às gravadoras (e recupera o dinheiro na venda do aparelho). Essa é a tendência. O entretenimento esta deixando de ser um produto pago para se transformar em serviço gratuito - cujo propósito é apenas estimulara venda e o uso de outros produtos e serviços. Pode parecer um final triste. Mas, para uma coisa que já tinha perdido o valor comercial, é uma grande volta por cima.


LG demos ultra-bright Full HD 3D monitor

URL: http://www.engadget.com/2009/05/27/video-lg-demos-ultra-bright-full-hd-3d-monitor/



LG's certainly been known to dabble in the third-dimension, and while we're still waiting for it to ship those "one or two" 3D TVs this year, at least we're confident that it's getting closer. Over in South Korea, the company has showcased a new Full HD (1080p) 3D monitor with what it says is the highest brightness level of any competing panel. Sadly, viewers are still required to don glasses when ingesting the action, but this take on the tech enables said eyewear to be somewhat thinner and less cumbersome. Have a peek at the vid down in the read link.

Filed under:

LG demos ultra-bright Full HD 3D monitor originally appeared on Engadget on Wed, 27 May 2009 09:22:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

LG's LH55 series of 1080p, 240Hz LCDs now shipping

URL: http://www.engadget.com/2009/05/27/lgs-lh55-series-of-1080p-240hz-lcds-now-shipping/


LG's LH55 series of 1080p, 240Hz LCDs now shippingRemember all those LCDs LG flooded us with at CES earlier this year? Another set of them is shipping, the LH55 models in sizes ranging from 37- to 55-inches. These don't have any of the fancy internet connectivity or wireless HDMI tricks offered by some of the company's more flash sets, but all offer 1080p resolutions at TruMotion 240Hz refresh rates, 80,000:1 contrast ratios, and other niceties like auto-calibration and Clear Voice II, which pledges to ensure dialogue doesn't get washed out by heavyhanded soundtracks. They're all Energy Star 3.0 certified, too, so you'll feel a little more green while watching that Discovery Earth Blu-ray on a television that's almost five feet on the diagonal. MSRPs range from $1,399 up to $3,899, so get bargain hunting.

Filed under: ,

LG's LH55 series of 1080p, 240Hz LCDs now shipping originally appeared on Engadget on Wed, 27 May 2009 06:36:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

segunda-feira, 25 de maio de 2009

TV por assinatura DTHi estreia no Brasil com planos pré-pagos

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=5dceb06f162535ae390d76517f85e951&site=idgnow&origem=idgnow/telecom&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/telecom/2009/05/25/tv-por-assinatura-dthi-estreia-no-brasil-com-planos-pre-pagos&title=TV%20por%20assinatura%20DTHi%20estreia%20no%20Brasil%20com%20planos%20pr%E9-pagos&type=RSS


São Paulo - Planos podem ser mensais, semanais ou para finais de semana e custam entre R$ 14,90 e 39,90. DTHi funciona pela antena parabólica.

Tectoy começa a vender novo videogame para a "classe média"

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u571152.shtml


A Tectoy começou a vender nesta segunda-feira (25), na cidade do Rio de Janeiro e sites de varejo na internet, o console Zeebo --classificado como o videogame para "países emergentes" e a classe média. O produto sai por R$ 499. De acordo com a empresa, o console deve chegar a outras regiões do país entre o fim de junho e o começo de julho. Um dos diferenciais do Zeebo é que ele não usa mídias físicas, como cartuchos, CDs ou DVDs: os jogos são baixados por meio de uma rede 3G, de conexão móvel à web em alta velocidade, que usa tecnologia da Claro. O videogame vem com três jogos grátis: "Fifa Soccer 2009", "Need For Speed Carbon" e "Treino Cerebral". Outros podem ser comprados por meio da rede do aparelho, por meio de créditos. Leia mais (25/05/2009 - 14h47)

Europa lança ofensiva contra o Brasil para dominar TV digital na América Latina

URL: http://www.softwarelivre.org/news/13581


A Europa abriu guerra contra o Brasil para difundir seu modelo de transmissão da TV digital na América Latina, afirma o jornal "El País". Interessada no potencial mercado da região, calculado em mais de 400 milhões de pessoas, uma equipe de técnicos europeus visitou recentemente a Argentina para difundir o sistema do consórcio DVB (Digital Video Broadcasting), formado por 280 organizações de 35 países europeus.

HP coleta lixo eletrônico em SP

URL: http://www.softwarelivre.org/news/13573


Evento vai recolher equipamentos eletrônicos usados no próximo dia 26 de maio.

domingo, 24 de maio de 2009

Fw: Por que a Telefônica tem enfrentado tantos problemas técnicos?

Por que a Telefônica tem enfrentado tantos problemas técnicos?

http://computerworld.uol.com.br/telecom/2009/05/20/por-que-a-telefonica-tem-enfrentado-tantos-problemas-tecnicos/

São Paulo - Com a pane desta semana do Speedy, são três falhas em quase
um ano. Especialistas dizem que falta de investimento e excessiva
terceirização podem ser a razão.

Por Fabiana Monte, editora-assistente
do COMPUTERWORLD 20 de maio de 2009 - 20h20 página 1 de 1

Em julho, o "apagão" do Speedy, serviço de acesso à internet em banda
larga da Telefônica, completa um ano. A pane que deixou boa parte do
Estado de São Paulo sem acesso à web por 30 horas, ao que tudo indica,
não foi uma exceção na rotina da principal operadora de telefonia da
região mais rica do Brasil.

Em menos de um ano, a empresa sofreu um incêndio em seu data center e
duas outras interrupções ou instabilidades na oferta do Speedy – a mais
recente na segunda-feira desta semana.

O ex-diretor da Telesp, ex-presidente da Lucent e da operadora Vésper e
que atualmente atua como consultor de telecomunicações, Virgílio
Freire, afirma que a primeira coisa a chamar a atenção é a freqüência
com que o Speedy vem sofrendo interrupções.

É consenso entre especialistas ouvidos por COMPUTERWORLD que as falhas
na operação da Telefônica têm como origem um conjunto de fatores, mas
no cerne da questão está a falta de investimento da empresa em sua
infraestrutura e na qualificação de pessoal.

Procurada, a concessionária informou, por meio de sua assessoria de
imprensa, que o comentário que faria sobre o assunto seria o mesmo
divulgado por meio de nota à imprensa nesta terça-feira (19/05), na
qual dizia não ter registrado novos problemas com o Speedy desde 23h40
de segunda-feira.

"A Telefônica não investe em rede em prol da redução de custos e de
aumento de caixa. A área de controle de gestão manda na Telefônica",
diz um executivo do setor que conhece a operação da operadora e não
quis ser identificado.

Menor preço

Um exemplo desse modelo de administração, afirma Virgílio Freire, é a
"mesa de compras", um mecanismo usado pela operadora para realizar a
aquisição de produtos e serviços. Dessa forma, a contratação de um
fornecedor leva em consideração, exclusivamente, o critério de menor
preço. Além disso, parte da remuneração dos operadores da "mesa de
compras" varia em função da redução de preço que eles conseguirem
negociar com a empresa que já ofereceu o menor valor.

Isso faz, de acordo com Freire, com que os fornecedores empreguem
profissionais menos qualificados e ofereçam produtos com menor robustez
e redundância do que o necessário para operar em uma rede do porte da
mantida pela Telefônica.

Aliado a isso, soma-se o processo de terceirização implantado na
operadora, com milhares de postos, cuja avaliação se dá em função de
número de atendimentos feitos e não de reparos realizados. "Às vezes,
os técnicos fecham o chamado sem ter feito o atendimento", conta um
especialista.

Segundo Freire, a Telefônica terceirizou, inclusive, processos de
manutenção e operação de equipamentos, seguindo a lógica da "mesa de
compras" e do menor preço. "É como se uma empresa de aviação
terceirizasse seus pilotos", diz.

A cultura de obter o maior lucro também leva a operadora a esperar até
o último minuto para ampliar a capacidade de sua rede. De acordo com
outro executivo de setor, que também conhece a operação da Telefônica,
quando houve a primeira pane do Speedy que veio a público, os
roteadores de borda da empresa estavam operando com 90% de sua
capacidade máxima.

Ele relata que a orientação do mercado é expandir a capacidade dos
equipamentos quando a operação chega a 70%. "O pessoal de
infraestrutura da Telefônica disse: 'Deixa chegar a 90% e vamos ampliar
a rede'. Essa recomendação técnica é temerária", afirma.

Outro executivo, que também preferiu não se identificar, reitera que a
empresa opera com roteadores de borda, aqueles que se encontram nas
extremidades da conexão, próximos ou acima limite. No caso da falha do
equipamento situado em Sorocaba, este não foi o único aspecto que levou
à pane do Speedy.

De acordo com ele, houve também imperícia no treinamento e qualificação
de mão-de-obra. A migração da rede de telefonia tradicional para a
tecnologia Internet Protocol (IP) é um processo complexo e a rápida
adesão dos usuários à internet faz com que as empresas tenham que
demonstrar agilidade neste processo de migração.

"A lógica passa de hardware para software", explica. "Todos os
engenheiros da Telefônica têm formação muito orientada a hardware, só
que um roteador hoje é 90% software", concorda outro executivo.

Cerca de um ano antes do episódio de Sorocaba, o serviço de banda larga
da Telefônica viveu um incidente equivalente, mas que não teve a mesma
repercussão porque sua duração foi menor. "O pessoal não conhecia a
tecnologia IP. Ficava procurando o cabo e não o software", conta o
entrevistado.

Na ocasião, a empresa realizou uma auditoria interna e identificou 30
ações que deveriam ser tomadas para solucionar o problema. Para o
executivo, a repetição do fato, em Sorocaba, mostra que a Telefônica
não tomou essa medidas. "Só a falha do roteador não explica o que
aconteceu. Isso mostra que as ações não foram tomadas como o previsto".

--
Linux 2.6.30-rc6: Vindictive Armadillo


--

TV em 3D deve chegar ao Brasil antes da Copa de 2014

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/ilustrada/ult90u570370.shtml


A TV em três dimensões deve se tornar realidade no Brasil antes da Copa de 2014, informou neste domingo o colunista Daniel Castro em reportagem na capa do caderno Ilustrada da Folha de S.Paulo. A íntegra da reportagem está disponível para assinantes do jornal e do UOL. No Brasil, apenas a Globo faz incursões no mundo 3D. A rede captou imagens tridimensionais do Carnaval carioca para exibições fechadas e impressionou em uma feira internacional do setor. O colunista informou que em breve o grupo deve utilizar a tecnologia para suas novelas. Leia mais (24/05/2009 - 08h29)

sábado, 23 de maio de 2009

PureDepth ramps up production of "Multi-Layer" 3D displays

URL: http://www.engadget.com/2009/05/22/puredepth-ramps-up-production-of-multi-layer-3d-displays/



PureDepth has been talking up its "Multi-Layer" 3D display technology for quite some time now, but it looks like the displays should finally be rolling out en masse, with the company announcing that volume production of its new 12.1-inch displays was slated to begin this week, which follows those first few 20.1-inch displays that wound up in slot machines. For those not up to speed, the displays themselves make use of two LCD screens placed a few inches a part, which lets them display three dimensional images without the need for special glasses and, according to the company, without the headaches often associated with 3D setups. It also looks PureDepth is getting increasingly confident in the technology and its future, and it's now even gone so far as to establish a Japanese arm of the company that it hopes will help it garner a bigger foothold in the country.

Filed under:

PureDepth ramps up production of "Multi-Layer" 3D displays originally appeared on Engadget on Fri, 22 May 2009 21:07:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

Privada Automática com Sensor Infravermelho!

URL: http://feedproxy.google.com/~r/digitaldrops/~3/w0csPSd4m_0/privada-automatica-com-sensor-infravermelho.html


auto-close-privada

A privada AutoClose, da companhia dinamarquesa Pressalit, é a privada dos sonhos de todas as esposas!

A AutoClose, como o próprio nome já diz, fecha a tampa automaticamente. A privada tem um sensor infravermelho que detecta a sua presença, quando você sai a tampa se fecha sozinha.

A tampa da AutoClose fecha gentilmente sem bater no vaso. Uma ideia simples que elimina dois problemas domésticos: os germes da privada aberta e a eterna discussão sobre quem deixou a tampa levantada.

Veja também: Um Aquário na Privada e Air Poo, uma Privada para Macmaníacos.

Via Trendir.

quarta-feira, 20 de maio de 2009

Erro faz site vender produtos por R$ 9,90 - Autor(João Brunelli Moreno)

URL: http://uoltecnologia.blog.uol.com.br/arch2009-05-17_2009-05-23.html#2009_05-20_12_27_15-133915325-0


Uma agradável surpresa esperava pelos internautas que acessaram o site da Fnac no começo da madrugada dessa quarta-feira, dia 20: diversos produtos, como home theathers, televisores de tela grande e Leia mais...

Hitachi Announces World's Highest Power Density Lithium Ion Battery

URL: http://www.dailytech.com/Hitachi+Announces+Worlds+Highest+Power+Density+Lithium+Ion+Battery/article15194.htm


New Hitachi battery offers 1.7 times more power while being smaller and lighter than previous generations

terça-feira, 19 de maio de 2009

Blu-Ray Disc Association Starts Works on Stereoscopic 3D Blu-Ray Standard

URL: http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20090519130433_Blu_Ray_Disc_Association_Starts_Works_on_Stereoscopic_3D_Blu_Ray_Standard.html


BDA to Ratify 3D Blu-Ray Standard

Microsoft Patents Crippling Operating Systems

URL: http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Bagc7_bxmrw/article.pl


theodp writes "On Tuesday, Microsoft was granted US Patent No. 7,536,726 (it was filed in 2005) for intentionally crippling the functionality of an operating system by 'making selected portions and functionality of the operating system unavailable to the user or by limiting the user's ability to add software applications or device drivers to the computer' until an 'agreed upon sum of money' is paid to 'unlock or otherwise make available the restricted functionality.' According to Microsoft, this solves a 'problem inherent in open architecture systems,' i.e., 'they are generally licensed with complete use rights and/or functionality that may be beyond the need or desire of the system purchaser.' An additional problem with open architecture systems, Microsoft explains, is that 'virtually anyone can write an application that can be executed on the system.' Nice to see the USPTO rewarding Microsoft's eight problem-solving inventors, including Linux killer (and antelope killer) Joachim Kempin, who's been credited with getting Microsoft hauled into federal court on antitrust charges." Sounds like the mechanism by which Microsoft sells one version of Vista to all users, and lets users upgrade to higher-tier flavors of the OS after cash changes hands.

Read more of this story at Slashdot.


NetMovies lança aluguel de filmes no formato Blu-ray pela internet

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=11d558e54931c10701247cc27b332189&site=idgnow&origem=idgnow/internet&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/internet/2009/05/19/netmovies-lanca-aluguel-de-blu-ray&title=NetMovies%20lan%E7a%20aluguel%20de%20filmes%20no%20formato%20Blu-ray%20pela%20internet&type=RSS


São Paulo - Locadora online possui 300 filmes no formato de alta definição. Serviço custa R$ 16,90 mensais além do plano contratado.

Quem diria, agora o Windows é cool - Autor(João Brunelli Moreno)

URL: http://uoltecnologia.blog.uol.com.br/arch2009-05-17_2009-05-23.html#2009_05-19_18_46_04-133915325-0


Então o Windows é mais legal que Mac? Aparentemente, sim.

Pelo menos é o que mostra uma pesquisa do site AdAge, que afirma que a Microsoft começou a ser vista com mais simpatia do público desde Leia mais...

Provedores dizem que problema no Speedy continua; Telefônica nega

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u568163.shtml


Apesar de a Telefônica afirmar que os serviços do serviço de banda larga Speedy estão normalizados, usuários de vários pontos do Estado de São Paulo ainda registram dificuldades no acesso à rede. A Folha Online apurou que provedores que utilizam o sistema da empresa ainda reclamam da qualidade da conexão, com instabilidade no acesso. Entretanto, a Telefônica nega a pane e diz que o serviço está normalizado deste ontem --admite apenas "problemas específicos". A empresa afirma que ainda está apurando as causas da "instabilidade". A Telefônica liderou pelo terceiro ano consecutivo o ranking de reclamações fundamentadas pelo Procon em 2008 na cidade de São Paulo. A empresa de telefonia recebeu 3.615 reclamações. Ao todo, 2.839 empresas foram alvos de 27.747 reclamações fundamentadas no ano passado. Leia mais (19/05/2009 - 12h37)

Nvidia Accuses Intel of Unfair Competition

URL: http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/display/20090518235131_Nvidia_Accuses_Intel_of_Unfair_Competition.html


Nvidia: Intel Forces Own Chipsets with Atom Processors

Leitor de Blu-ray com DivX e Conectividade Wi-Fi

URL: http://feedproxy.google.com/~r/digitaldrops/~3/uq0XZXdI3Kw/leitor-de-blu-ray-com-divx-e-conectividade-wi-fi.html


lg_bd_390

A LG apresenta o BD390, seu leitor de Blu-ray equipado com conectividade Wi-Fi 802.11n que é compatível com o formato DivX com resolução de até 1080p. Os arquivos DivX podem ser lidos de um DVD, de um pendrive USB ou em streaming de um servidor DLNA. O BD390 também tem suporte a BD-Live, saída de som com 7.1 canais e 1GB de memória interna.

Saiba mais na LG.

Via Engadget.

LG world's thinnest LCD is only 0.23 inches thick

URL: http://www.engadget.com/2009/05/19/lg-worlds-thinnest-lcd-is-only-0-23-inches-thick-/



Looks like we've got a new record holder for world's thinnest LCD, as LG pegs its new 42- and 47-inch models at only 5.9mm thick. Apparently lacking an iPhone for the accepted measurement of thinness, this model was reduced to holding up a coin for an example of LG's edge LED lit prowess. Though you may prefer local dimming LEDs, DisplayBlog is hopeful we'll see a combo of the two lighting schemes bringing thinness and high picture quality next year. Meanwhile, compare these to JVC's magnetically mounted former champ, measuring a now-widebody 7mm thick, but at only 5kg, still holding a weight edge over these two at 6.1 and 7.3kg, respectively. LG promises 120Hz refresh technology and 80% of the NTSC color gamut, up from 72% on standard models, on these, but we'll wait for them to go from the demo stand to the store shelf before revisiting the question of whether thinner and more energy efficient is actually better.

[Via DisplayBlog]

Filed under: ,

LG world's thinnest LCD is only 0.23 inches thick originally appeared on Engadget on Tue, 19 May 2009 01:04:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

segunda-feira, 18 de maio de 2009

Telefônica admite nova instabilidade enfrentada por usuários do Speedy

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=21a451d750d6fdf1eb977f35aa167f93&site=idgnow&origem=idgnow/telecom&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/telecom/2009/05/18/telefonica-admite-nova-instabilidade-enfrentada-por-usuarios-do-speedy&title=Telef%F4nica%20admite%20nova%20instabilidade%20enfrentada%20por%20usu%E1rios%20do%20Speedy&type=RSS


São Paulo – Usuários do Speedy em São Paulo relatam desconexão do Speedy por até 5 horas. Telefônica admite falha, mas não se compromete com prazo.

Globo projeta TV digital rural para substituir parabólica

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u567457.shtml


A Globo está desenvolvendo, em sigilo, uma tecnologia de TV digital rural para substituir as cerca de 15 milhões de parabólicas existentes no Brasil. A informação é da coluna de Daniel Castro, publicada nesta segunda-feira (18) pela Folha --a íntegra está disponível para assinantes do UOL e do jornal. De acordo com a coluna, sem um novo sistema, as casas que têm parabólicas ficarão sem TV quando terminar a transição do sinal analógico para o digital. No Brasil, o fim das transmissões analógicas, conhecido "'switch off", está marcado para 2016. O governo, no entanto, já admitiu a possibilidade de atrasar seu cronograma. Com o novo sistema da Globo, o telespectador rural deve receber o sinal digital produzido pela afiliada da Globo mais perto dele --hoje, ele recebe o sinal analógico gerado no Rio e em São Paulo, via parabólica. Leia mais (18/05/2009 - 08h27)

NEC Japan announces its SuperSpeed USB 3.0 controller

URL: http://www.engadget.com/2009/05/18/nec-japan-announces-its-superspeed-usb-3-0-controller/



Have you got that USB 3.0 cable on your hope chest, just killing time until your SuperSpeed dreams become a reality? Well, that day is almost at hand: NEC has just announced details for the first USB 3.0 controller. The µPD720200 chip is backwards compatible with USB 1.1 and USB 2.0, with the company making samples available this June at $15 a pop (including Windows drivers). Look forward to seeing peripherals hit the streets soon after. Until then? Like the rest of us, you'll just have to keep on keepin' on.

[Via Everything USB]

Filed under:

NEC Japan announces its SuperSpeed USB 3.0 controller originally appeared on Engadget on Mon, 18 May 2009 14:56:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

sábado, 16 de maio de 2009

Veja detalhes para comprar um projetor e ter cinema em casa

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u566731.shtml


Dos pequeninos projetores embutidos em celulares aos sofisticados produtos que exibem filmes em três dimensões, o mercado tem novidades nessa seara, neste ano. Esses exemplos extremos mostram que o meio-termo já é realidade para o consumidor comum: projetores para usar na sala de casa.
Reprodução
MP512 ST, projeta uma tela de 55 polegadas a um metro de distância, diz "[empresa]":http://www.benqbrasil.com.br
MP512 ST, projeta uma tela de 55 polegadas a um metro de distância, afirma empresa
Leia mais (16/05/2009 - 13h12)

A Microsoft pode ter uma derrota inédita na Justiça brasileira.

Briga boa

A Microsoft pode ter uma derrota inédita na Justiça brasileira. Envolve uma ação da Sergen, empresa do Rio, contra a multinacional, por uma vistoria, 10 anos atrás, na qual o juiz expediu mandado de busca contra produtos piratas na empresa.

Mas...

Eram três peritos em inspeção à empresa, todos indicados pelo juiz na ocasião. O primeiro relatório registra supostos 100 programas piratas. No segundo, o número caiu para 40. E o último perito não encontrou irregularidades.

Toga quente

O caso está no STJ. O ministro-relator, João Otávio, votou a favor da multi. O ministro Salomão pronunciou-se contra. O presidente da 4ª Turma, ministro Gonçalves, pediu vista. Mas, antes do fim da sessão, o ministro Passarinho adiantou o voto a favor da Sergen. Placar por ora: 2 a 1. E o clima está quente entre as togas.

Daí?

Numa eventual derrota da Microsoft, o caso abre precedentes para outras empresas recorrerem. Hoje é assim: a multi tem telefone para denúncias sobre suposta pirataria. Um juiz autoriza a busca, sem a defesa prévia da empresa, que em muitos casos não tem mais nota fiscal dos produtos.

Informe JB

http://jbonline.terra.com.br/leiajb/noticias/2009/05/16/pais/informe_jb_mabel_feliz_esperancas.asp

sexta-feira, 15 de maio de 2009

Filmes digitais da Saraiva empacam no início - Info Online

URL: http://info.abril.com.br/noticias/internet/filmes-digitais-da-saraiva-empacam-no-inicio-15052009-28.shl



Info Online

Filmes digitais da Saraiva empacam no início
Info Online
SÃO PAULO - Poucas horas depois do lançamento da loja de filmes digitais da Saraiva, ontem (14), a INFO Online resolveu testar o funcionamento do comércio online. Tudo corria bem na navegação pelo acervo de 290 títulos (hoje, já são 301) até um leitor ...
Rede de livraria adota locação digital PC Magazine Brasil
Saraiva lança serviço de VOD com 500 títulos no acervo inicial Tela Viva
Exame - Info Online
all 16 news articles

4-Way SSD Round-Up Redux, OCZ, Corsair, Kingston, SuperTalent

URL: http://www.hothardware.com/Articles/Four-Way-SSD-Round-Up-Redux-OCZ-Corsair-Kingston-Super-Talent


The SSD market is incredibly hot at the moment. Not only is there a consistent influx of new products that seemingly leapfrog the previous generation in nearly every way, but already established products have been treated to firmware updates that enhance their performance and capabilities as well.Over the course of the last few months, we rounded up a number of solid state drives and featured products from Intel, OCZ, and others independently. Ultimately, we found that Intel's X25-M series of drives was the

quinta-feira, 14 de maio de 2009

Toshiba Begins to Ship 512GB Solid-State Drives

URL: http://www.xbitlabs.com/news/storage/display/20090514121329_Toshiba_Begins_to_Ship_512GB_Solid_State_Drives.html


Toshiba Initiates Mass Production of 512GB SSDs

HP-Compaq convoca usuários de notebook a trocarem as baterias

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u565864.shtml


A empresa HP convocou os proprietários de algumas linhas de notebooks HP-Compaq, fabricadas entre agosto de 2007 e janeiro de 2008 a fazer a reposição das baterias. O anúncio foi feito nesta quinta-feira (14), em comunicado à imprensa. O consumidor que possuir os modelos HP Pavillion DV2000, DV2500, DV2700, DV6000 e Dv6500; Compaq Presario A900, C700, F700, V3500, V3700, V6000, V6500 e V6700; HP G6000 e G7000; e HP Compaq 6720s devem procurar a substituição das baterias do equipamento (confira os códigos de barras das baterias com danos no final da reportagem). No comunicado, a empresa avisa que as baterias podem superaquecer, provocando riscos de incêndio e queimaduras. O proprietário deve remover a bateria imediatamente. O computador, que pode ser utilizado diretamente conectado à rede de energia elétrica, não é afetado por esta reposição. Leia mais (14/05/2009 - 16h48)

Internautas têm nova dificuldade para acessar o Google

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u565782.shtml


Usuários de várias partes do mundo, incluindo o Brasil, relataram ter dificuldades para acessar serviços do Google, como o buscador, Gmail e YouTube, nesta quinta-feira (14). Para os brasileiros, trata-se ao menos da segunda falha em uma semana --na última quinta (7), ocorreu um problema similar. Os relatos do problema foram tão intensos que a tag #googlefail (falha do google, em inglês) é a mais utilizada no serviço de microblogs Twitter. "Nós estamos cientes de que alguns usuários estão enfrentando problemas para acessar alguns dos serviços do Google. Nós estamos investigando", avisou a empresa, por meio de seu perfil na rede social. Procurada pela reportagem, a Google Brasil informou não ter detalhes sobre o episódio. Leia mais (14/05/2009 - 13h58)

HDMI 1.4 brings internet sharing, dreadful tiers of quality

URL: http://www.engadget.com/2009/05/14/hdmi-1-4-brings-internet-sharing-dreadful-tiers-of-quality/



Okay, so there's good news and bad news. Given that we just love to tease, we'll start you off with the positives. HDMI 1.4 was just revealed, bringing with it an HDMI Ethernet Channel (HEC) that enables data transfers of up to 100 Mbps between supported connected devices. Put simply, this could allow a "broadband-connected television using its HEC-enabled HDMI port to provide internet connection sharing with another HEC-enabled device such as a game console or DVR." Furthermore, the spec's Audio Return Channel (ARC) enables broadcast audio to be easily streamed back to an external amplifier, and the Automatic Content Enhancement (ACE) provides support for "future 3D video standards, increased resolution support (up to 4,096 x 2,160 pixels at up to 30Hz), and content recognition that promises to automatically optimize the TV's picture settings based on content type."

The bad news? HEC will only work with new HDMI 1.4 spec cables, and those will be graded into two separate levels of performance: low- and high-data rate. We needn't describe to you what kind of ball Monster Cable is going to have with that one, but even outside of that, we're baffled by the decision to add one more complexity to a cable that should seriously be doing everything in its power to not be overshadowed by DisplayPort. At any rate, we're told that Silicon Image is hoping to ship chip samples to manufacturers in Q2 2009, while HDMI 1.4-enabled products could arrive as early as next year. We aren't holding our breath, but we'll gladly eat crow if need be.

Filed under: ,

HDMI 1.4 brings internet sharing, dreadful tiers of quality originally appeared on Engadget on Thu, 14 May 2009 09:43:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

Blame baby monitors, not congestion, for your WiFi woes

URL: http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/index/~3/UJP4N2g447Y/blame-baby-monitors-not-congestion-for-your-wifi-woes.ars


companion photo for Blame baby monitors, not congestion, for your WiFi woes

Many users chalk up WiFi connection problems to congestion, especially when living in apartment buildings or urban areas; there's just too much data being pushed through those 11 meager channels! But a thorough new report (PDF) commissioned by UK regulators sent researchers into the streets to pinpoint WiFi's connection problems, and the culprit turns out to be... baby monitors.

Well, not just baby monitors, of course; any device that shoots radio energy into WiFi's 2.4GHz spectrum creates interference, and it's interference (not congestion) that lies at the root of most perceived problems with WiFi.

Click here to read the rest of this article


quarta-feira, 13 de maio de 2009

Intel: Memory Controller of Core i7 Is Not Broken

URL: http://www.xbitlabs.com/news/memory/display/20090513152747_Intel_Memory_Controller_of_Core_i7_Is_Not_Broken.html


Intel Core i7 Extreme Platform Does Support 1600MHz and Faster Memory

Saraiva estreia serviço para aluguel e venda de filmes pela internet

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=21606044ec54268fbdabb68a95b11453&site=idgnow&origem=idgnow/internet&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/internet/2009/05/13/saraiva-estreia-servico-para-aluguel-e-venda-de-filmes-pela-internet&title=Saraiva%20estreia%20servi%E7o%20para%20aluguel%20e%20venda%20de%20filmes%20pela%20internet&type=RSS


São Paulo – Saraiva Digital cobrará até R$ 6,90 por aluguel e R$ 39,90 para compra de filmes com tecnologia de proteção anticópias (DRM) da Microsoft.

PowerColor Does Not Manufacture ATI Radeon HD 4770 - Company

URL: http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20090513122849_PowerColor_Does_Not_Manufacture_ATI_Radeon_HD_4770__Company.html


PowerColor Denies AGP Version of ATI Radeon HD 4770

AMD busts out world's first air-cooled 1GHz GPU

URL: http://www.engadget.com/2009/05/13/amd-busts-out-worlds-first-air-cooled-1ghz-gpu/



The last time a GPU milestone this significant was passed, it was June of 2007, and we remember it well. We were kicked back, soaking in the rays from Wall Street and firmly believing that nothing could ever go awry -- anywhere, to anyone -- due to a certain graphics card receiving 1GB of onboard RAM. Fast forward a few dozen months, and now we've got AMD dishing out the planet's first factory-clocked card to hit the 1GHz mark. Granted, overclockers have been running their cards well above that point for awhile now, but hey, at least this bugger comes with a warranty. The device doing the honors is the ATI Radeon HD 4890, and it's doing it with air cooling alone and just a wee bit of factory overclocking. Take a bow, AMD -- today's turning out to be quite a good one for you.

Filed under: ,

AMD busts out world's first air-cooled 1GHz GPU originally appeared on Engadget on Wed, 13 May 2009 11:17:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Read | Permalink | Email this | Comments

Report: Consumers Still Prefer DVDs, Blu-ray Over Digital Content

URL: http://www.dailytech.com/Report+Consumers+Still+Prefer+DVDs+Bluray+Over+Digital+Content/article15119.htm


Consumers still like DVDs and Blu-ray

PowerColor Releases AGP Graphics Card With ATI Radeon HD 4770 Chip

URL: http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20090512184249_PowerColor_Releases_AGP_Graphics_Card_With_ATI_Radeon_HD_4770_Chip.html


PowerColor Puts 40nm ATI's Graphics Chip on AGP Wheels

Intel Core 2 Era Comes to the End: Intel Discontinues X48 Mainboard

URL: http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/display/20090512171231_Intel_Core_2_Era_Comes_to_the_End_Intel_Discontinues_X48_Mainboard.html


Intel Phases Out DX48BT2 Mainboard as Enthusiasts Shift to Core i7 Chips

segunda-feira, 11 de maio de 2009

Nvidia Expects 25% of Its Products to Be 40nm By Year End

URL: http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20090511134640_Nvidia_Expects_25_of_Its_Products_to_Be_40nm_By_Year_End.html


Nvidia Has Three 40nm Products Incoming

Empresa mineira fabricará modem para interatividade na TV Digital

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=3caeebbd5d87c991b0b7cfba8b2295ed&site=idgnow&origem=idgnow/telecom&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/telecom/2009/05/11/empresa-fabricara-modem-de-r-100-para-interatividade-na-tv-digital&title=Empresa%20mineira%20fabricar%E1%20modem%20para%20interatividade%20na%20TV%20Digital&type=RSS


São Paulo - Modem Phoenix, da MXT Industrial, envia respostas dos espectadores às emissoras pelo sinal digital, mas exige compra de conversor.

Banda larga: conheça os testes com WiMax e web pela rede elétrica em SP

URL: http://ct.idg.com.br/cgi-bin/redirector.cgi?rnd=0&uid=650c9eaba0f4624e86775c6f024d14d0&site=idgnow&origem=idgnow/telecom&url=http%3A//idgnow.uol.com.br/telecom/2009/05/08/banda-larga-conheca-os-testes-com-wimax-e-pela-rede-eletrica-em-sp&title=Banda%20larga%3A%20conhe%E7a%20os%20testes%20com%20WiMax%20e%20web%20pela%20rede%20el%E9trica%20em%20SP&type=RSS


São Paulo – Usuários envolvidos nos testes de banda larga por WiMax e rede elétrica contam ao IDG Now! como funcionam os sistemas na prática.

UE deve condenar Intel por práticas anticompetitivas

URL: http://redir.folha.com.br/redir/online/folha/informatica/rss091/*http://www1.folha.uol.com.br/folha/informatica/ult124u563650.shtml


As autoridades de defesa da concorrência na UE (União Europeia) devem anunciar nesta semana a conclusão de que a Intel pagou ilegalmente a fabricantes de computadores para que adiassem ou cancelassem o lançamento de produtos contendo chips fabricados por uma de suas principais concorrentes, a AMD.
Paul Sakuma/AP
UE deve concluir que Intel pagou a fabricantes de PCs para prejudicar rival AMD
União Europeia deve concluir que Intel pagou a fabricantes de PCs para prejudicar rival
A Comissão Europeia --órgão executivo da UE-- deve decidir na próxima quarta-feira (13) pela imposição de multa à empresa. Também deve ser anunciada a imposição de mudanças nas práticas comerciais da Intel. Leia mais (11/05/2009 - 11h07)

Why you'll never see 200Mbps from a 200Mbps 'Net connection

URL: http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/index/~3/GvnU7MlaN0E/why-your-cable-internet-connection-gets-slow.ars


companion photo for Why you'll never see 200Mbps from a 200Mbps 'Net connection

The UK's luckiest Internet users live in Ashford, Kent. Virgin Media announced this week that it is trialing 200Mbps cable connections in Ashford, where 100 "lead adopters" will help Virgin test and evaluate the system. This is a real-world trial that has already escaped from the lab, but it won't be coming to a home near you any time soon; Virgin plans to run its trial for at least six months before looking at the results and considering further deployment.

Virgin used the opportunity to talk a bit of smack about cable operators in other countries, claiming that its 200Mbps service "is believed to be the fastest implementation of DOCSIS 3 technology in the world, running faster than services offered in Japan and the US, which currently reach 160Mbps and 101Mbps respectively."

Click here to read the rest of this article


sexta-feira, 8 de maio de 2009

All Solid State Drives Suffer Performance Drop-off

URL: http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/SCATai9qlFg/article.pl


Lucas123 writes "The recent revelation that Intel's consumer X25-M solid state drive had a firmware bug that drastically affected its performance led Computerworld to question whether all SSDs can suffer performance degradation due to fragmentation issues. It seems vendors are well aware that the specifications they list on drive packaging represent burst speeds when only sequential writes are being recorded, but after use performance drops markedly over time. The drives with better controllers tend to level out, but others appear to be able to suffer performance problems. Still not fully baked are benchmarking standards that are expected out later this year from several industry organizations that will eventually compel manufacturers to list actual performance with regard to sequential and random reads and writes as well as the drive's expected lifespan under typical conditions."

Read more of this story at Slashdot.